vrijdag 4 januari 2008

liefde

Tijd voor weer eens wat vrolijks! Een onderwerp wat me de laatste dagen, naast alle dramatische dingen, erg bezig heeft gehouden is de liefde. Wat is dat nou toch precies, liefde? Wat is het verschil tussen liefde, verliefd zijn en houden van. Hoe constateer je dat één van deze emoties gaande is. Voel je dat? Zie je dat? Beïnvloed je dat zelf? En hoe komt het dat je allerlei emoties voelt als er even geen liefde/verliefdheid/houden van is. Emoties van vrijheid, maar ook minder prettige emoties; verdriet, teleurstelling, eenzaamheid. En hoe komt het dat bijvoorbeeld die eenzaamheid soms heel sterk, bijna niet te dragen aanwezig is, en soms bijna helemaal niet. Dat op andere momenten het gevoel van vrijheid overheerst. Beïnvloed je dat misschien zelf ook? Na dagen puzzelen en mijn vriendinnen uithoren over hun status van gevoelens ben ik er nog steeds niet helemaal uit. Wel weet ik dat ik zin heb in verliefde vlinders. Ik kan de emoties misschien niet helemaal oproepen maar wel de omstandigheden een beetje proberen aan te passen. Ik heb dus zin in een ‘fling’, een romance, een scharrel… Kies maar hoe je het noemt. Ik heb zin in gezellige avonden, spannende nachten, lekkere zoenen en veel slappe lachen! Eens even kijken of ik de juiste omstandigheden kan creëren…

Ik houd jullie op de hoogte!

Geen opmerkingen: