woensdag 13 februari 2008

virussen

Naast mijn writersblock heb ik ook nog een dozijn aan virussen. Op mijn computer dan hé. En die virussen houden me behoorlijk bezig. Met vriend J heb ik besloten dat mijn computer terminaal is. En dat mijn struisvogelpolitiek van negeren tot nu toe niet geholpen heeft. Sterker nog, ik heb van computer expert E op mijn kop gekregen; met virussen werkt de aanpak van negeren niet en al helemaal niet als je een virus hebt dat non stop allerlei anderen virussen binnen haalt. Ik heb nu dus heul veul virussen. En dat is niet leuk. De virussen zijn wel slim, ze verstoppen zich als antivirus melders en vertellen mij dat ik hun snel moet downloaden om erger te voorkomen. Nou, daar trap ik dus niet in hé, nu niet meer in ieder geval…
Maar goed, die virussen houden mij dus al een paar dagen bezig. Virusscanner downloaden, computer scannen, van alles verwijderen, blij en trots op mezelf zijn en uurtje later weer virussen hebben. Ondertussen non stop msn contact met computer expert E (die al die goede adviezen geeft over welk virusscanner downloaden, hoe te verwijderen etc). Maar helaas, hoe graag ik ook vrouw van de wereld wil zijn en mijn eigen computer wil maken, het gaat me niet lukken… En nu komt morgen dus computer expert E mijn computer maken. Hij zegt dat hij het komt proberen, maar ik ben er natuurlijk van overtuigd dat hij mijn computer beter zal maken! En dan zal ik, heel vrouw van de wereld, lekker voor hem koken. En zeggen hoe knap en goed het is dat hij dat allemaal kan. Maar vooral heel erg blij zijn als morgen alles het weer doet, zonder virussen, zonder scanners, zonder melding, gewoon weer lekker computeren.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Haha zo ging het bij mij ook altijd! Ik koken en computervriend R inmiddels de hele boel formatteren en opnieuw installeren...(want dat moet er gaan gebeuren, als ik dit zo lees)

annemargrietje zei

Mijn computerexpert E is zo goed dat hij na 4 uur zoeken alle virussen gekild had! Gelukkig niet helemaal opnieuw formatteren enzo..

Ik ben blij!