vrijdag 25 april 2008

groene vingers


Sinds ik een tuin heb (en het weer beter wordt) betrap ik mezelf steeds vaker op gesprekken over mijn tuin. Ik vraag me hardop af hoe ik van de luizen op mijn witte roos afkom, waarom de speciale schaduwplanten het in dat ene schaduw plekje niet doen, of ik die grote vlinderplant zal snoeien zodat de witte-bloemetjes-plant wat meer ruimte krijgt en de hortensia meer licht en waarom mijn passiebloem het achter niet zo goed doet als voor. Daarnaast loop ik graag ‘rondjes’ door mijn (innieminnie) tuin om alle nieuwe ontwikkelingen qua groeien en bloeien te bekijken. In mijn vriendenkring heb ik alleen niet zoveel medestanders, en dat is jammer. Mijn liefde voor tuinieren gaat nu zelfs zo ver dat ik (als verjaardagscadeau) de voortuin van vriendin Y onder handen ga nemen. Nou ja, voortuin, de drie vierkante meter aan de voorkant van het huis, volledig in de schaduw. Leuk, want nu MOET ze wel met me over de plantjes en het groeien en bloeien praten!

1 opmerking:

Anoniem zei

He hallo, ik wil ook over de plantjes praten.
Die luis op de witte roos krijg je weg met glassex of een vele te duren speciale luisvanwitteroosverwijderaar die je kunt kopen bij de supermarkt! En ik wil naar het tuincentrum!! Met jou!