donderdag 7 april 2011

Best gek om weer 'schoolgaand' te zijn. De eerste twee lesdagen heb ik (in mijn ogen dan) glansrijk doorstaan. Al mijn klasgenootjes vinden het erg indrukwekkend dat ik -nu toch wel echt hoogzwanger- de lessen nog volg, houden mijn buik angstvallig in de gaten en oh-en ah-en leuk mee. Dat ik de eerste dag helemaal niks had gelezen vond ik niet zo netjes van mezelf, maar ach... zo'n eerste dag... Toen ik de avond voor de tweede lesdag eens de boeken, roosters en artikelen erbij pakte schrok ik me rot; dat kreeg ik nooit meer gelezen in die paar uur... Dit is serieus business! En vervolgens gingen we in subgroepjes met een artikel aan de slag, waar ik -als enige- moest bekennen het artikel niet gelezen te hebben... Voelde niet goed!


Dus met het goede voornemen op zak deze week eerder te beginnen en dus wel (bijna) alles te gaan lezen. Maar ja, de week gaat snel... een dagje bijkomen van het drukke weekend, een ladies only lunch met een behoorlijk stressvol moment (maar goed dat bertje alleen is... een tweeling tegelijkertijd voeden kan ik niet...), een dagje wassen, terrassen en massage en een muurtje dat toch echt geschilderd moest worden. Met als gevolg dat ik vanmorgen vroeg, met lichte stress en hoop dat het deze week niet zoveel is, al achter de boeken zit. Mijn dagje lakentjes maken met Oma moet natuurlijk gewoon doorgaan, dus hup aan de slag. Negeer dat muurtje dat roept, die was die opgehangen wil worden, dat zonnetje dat langzaam warmer wordt en ga studeren!


Oja, nu weet ik het weer; mijn grote probleem met studeren... zelfdiscipline....

Geen opmerkingen: