donderdag 10 januari 2008

liefde 2

Oja, ik zou jullie op de hoogte houden van mijn liefdesleven… Dat ik dat even vergeten was kan natuurlijk komen doordat ik midden in een alles overheersende romance zit, maar helaas... Na een avondje Alles is Liefde (voor de tweede keer) met mijn ex scharrel eindigde ik in de kroeg, met zijn nieuwe liefde. Om vervolgens in een diep gesprek te raken met S die de vorige keer dat ik hem sprak nog in een geweldige relatie zat. Nu spraken we over jezelf verliezen in een relatie, je eigen zelfstandigheid én vrolijkheid kwijtraken. Over het weten dat je bij elkaar hoort, denken elkaars ‘lobster’ te zijn (sorry, net herhaling van Friends gekeken). En dan vervolgens de desillusie, dat dat toch niet zo is. En dat die desillusie ook vaak een bevrijding is. Maar dat het loslaten zo verdomde moeilijk is. En dat je er deuken aan overhoudt. En dat die deuken dan een volgende liefde weer lastiger maken. Zoals ik al zei; diepe gesprekken (met een vroege dienst de volgende ochtend in het achterhoofd).

Maar gelukkig kwamen S en ik samen wel tot dezelfde conclusie; Je moet erin geloven! De ware liefde bestaat en je moet erop wachten. Het gaat er alleen om wat je in de tussentijd doet. Gelukkig ben ik het weekend vrij! Op zoek naar mijn ‘lobster’ dus, of anders iemand om iets leuks mee te doen... in de tussentijd…

Geen opmerkingen: