woensdag 16 januari 2008

liefde 3

Zoals ik al in mijn vorige blogs vertelde gebeurt er al een tijdje weinig in mijn liefdesleven. Erg weinig. Zo weinig zelfs dat ik in mijn agenda terug moest zoeken wanneer ik voor het laatst iets spannends heb meegemaakt. Uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat dat al meer dan 2 maanden geleden is... En toen nog niet eens in mijn bed, want sinds ik mijn nieuwe bed heb lig ik daar alleen in. Alleen mijn Broer heeft 'niet-alleen' in mijn bed gelegen. Ik dus, misschien ten overvloede, alleen nog maar alleen, in mijn eentje, in mijn nieuwe bed.
Maar goed, afgelopen weekend stond ik in de kroeg. Het was gezellig, veel leuke mensen om me heen, lekker chouff biertje, ik was in mijn sas. En toen wees vriendin Y mij op 'die ene leuke jongen'. Die ik langzaam inderdaad een beetje leuk begon te vinden. En waar ik, dankzij vriendin Y, steeds meer oogcontact mee kreeg. Gelukkig, dacht ik, ik kan het nog. Vervolgens ging hij, met zijn vrienden, naar een andere kroeg. Al mijn vriendinnen waren er van overtuigd dat ik ook nog naar die andere kroeg wilde. En natuurlijk wilde ik dat wel. Tot ik tot de conclusie kwam dat ik dat helemaal niet meer kon. Echt letterlijk er niet meer toe in staat was. Ik was ladderzat. Ik kon nog maar één ding, naar huis en alleen in mijn bedje liggen... met een emmer ernaast...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Leuke jongens horen niet naar de andere kroeg te gaan. Die horen te blijven, of naar je toe te komen en te zeggen: hee, waar ga jij zo heen?
Zo is dat!
En troost je: ik moest ook terugbladeren in de boeken... en het is al meer dan 3 maanden geleden. Auw.

Anoniem zei

Genoeg gedicht over de liefde voor vandaag
Want al schrijvend heb ik de liefde niet bedreven
De liefde laat zich maar al te graag
Liever beschrijven dan beleven.
(uit gedicht van Hagar Peeters).