donderdag 17 januari 2008

kapper

Vandaag zat ik eindelijk bij de kapper. Ik wilde al een week of twee maar ik was steeds druk óf mijn vaste kapper was steeds druk. Vandaag was mijn eigen, vertrouwde kapper weer druk maar moest ik écht nodig geknipt worden dus besloot ik vreemd te gaan... Collega N wordt altijd door deze andere kapper geknipt en zij is tevreden én haar haar zit altijd leuk dus ik vond dat ik me niet aan moest stellen en het gewoon eens moest proberen.
Nou begon ik maar meteen met aan de kapper te vertellen dat ik niet zo'n held bij kappers ben. Dat ik vroeger wel eens huilend ben weggelopen en dat ik met veel moeite me nu door hem liet knippen. Hij begreep me gelukkig volledig en mijn vertrouwde eigen kapper stond naast ons (iemand anders te knippen) dus het zou wel goed komen. Nadat ik mijn zorgen had uitgesproken ontspande ik. Mijn nieuwe kapper ging rustig te werk, geen rondvliegende scharen en haren dus ik voelde me veilig. Hij was vooral erg lang achter op mijn hoofd bezig en hij zou 'gewoon' een korte 'bob' knippen. Wel een beetje een wilde, niet zo'n nette, want ik ben niet zo'n net meisje... Toen hij met mijn voorplukken aan de gang ging schrok ik wel een beetje. Er gingen behoorlijk wat centimeters vanaf terwijl mijn eigen kapper daar al maanden niks van af had geknipt omdat dat volgens hem moest groeien. Maar, hé, ik ben stoer en zei dat ik dan nu maar gewoon weer wat korter haar had. Volgens mijn nieuwe kapper zou ik het daardoor ook goed bij de mannen gaan doen (ondertussen hadden we mijn én zijn liefdesleven al besproken en had ik mijn 25 jarige nieuwe kapper uitgelegd dat internetdaten voor 30 plussers écht niet hopeloos en zielig is. Volgens mij geloofde hij me niet helemaal.) Anyway, het was gezellig, van wat ik in de spiegel zag kwam het ook wel goed met mijn haar en we kletste en lachte wat in het rond. Toen was hij klaar...en liet hij me met de spiegel mijn haar van achter zien...
Het was net als in de film, ik sloeg automatisch mijn handen voor mijn mond en slaakte een kreet. Het was kort, heel kort en helemaal opgeknipt. Wat nou 'bob'... Mijn kapper keek beduusd en grapte 'dat ik toch niet hoefde te huilen'. Maar ondanks dat het heel kort is geloof ik dat ik er toch wel blij mee ben. Het voelt wel lekker. Pittig en toch vrouwelijk. Laat die mannen maar komen!


2 opmerkingen:

Jédé zei

Kort inderdaad, maar wel errug stoer zeg!!! Zie het zondag graag live and loud!

liefs
J

Anoniem zei

Had rustig nog wat korter mogen zijn aan de achterkant. Nog stoerder.