maandag 14 april 2008

maandag

Het voordeel van onregelmatig werken is dat niks vast ligt. Weekend valt niet altijd in het weekend, en je kunt zomaar, zonder schroom, door de weeks de kroeg in. Het vergt soms wat plannen en je doet veel dingen met collega's (want wie anders heeft er nu op woensdag en donderdag weekend...), maar het heeft ook wel wat. Totdat ik vorige week op vrijdag merkte dat ik het stomme maandag gevoel had. Ik wilde niet gaan werken, was nog niet bijgeslapen ondanks mijn fijne vrije dagen en zag tegen alle komende, nog te moeten werken dagen, op. Dat stomme maandag gevoel blijft dus gewoon bestaan, ookal is het niet daadwerkelijk maandag. En vandaag werd dat nog even bevestigd, dus nu weet ik het het zeker. Na een heerlijk weekend vrij geweest te zijn, en allemaal leuke dingen gedaan te hebben werd ik vanmorgen een beetje katerig wakker. Ik wilde de dag niet beginnen, maar de wekker ging, dus ik moest. Met veel moeite opgestaan om de eerste klus te doen, maar (alweer) te laat: de vuilcontainers waren al geleegd. Vervolgens stootte ik mijn kleine teen, liep mijn boeking niet zoals ik wilde, deed ik alle klussen van mijn 'to do' lijstje half en ben ik nog steeds aan het twijfelen of dat thuiswerken wel slim is of dat ik alsnog beter naar kantoor kan gaan. Zelfs op maandag heb ik dat stomme maandag gevoel...
Zo, dan nu écht aan de slag, dit stukje schrijven was weer een slappe afleidingsmanouvre van de dingen die ik echt moet doen. Zou het vandaag nog wat gaan worden?

Geen opmerkingen: