dinsdag 30 december 2008

2008

het jaar 2008...

Het jaar dat ik mijn huis deelde en weer voor mezelf kreeg. Naast dat ik hem mis is het heerlijk om mijn huis weer van mij te hebben.

Het alles is liefde feest, bedacht in verdriet, bedoeld om positieve energie te geven in het nieuwe jaar, en wat voortijdig al voor de liefde van mijn leven zorgde. Op het feest zelf mocht ik mij niet meer vrijgezellig noemen :-)

Mijn overtuiging dat je actie zelf maakt, met mijn grote liefde als gevolg. Wat is hij fijn en mooi en lief en wat vind ik hem geweldig!

De afwijzing voor mijn mogelijke toekomstige toekomst die vele deurtjes van onzekerheid openzette. Maar die ook voor een zware maar intrigerende kijk in mijn ik zorgde. Weer een stukje beter begrijpen zorgt voor weer een beetje beter grip krijgen.

De confrontatie dat ik meer op mijn moeder lijk dan ik wilde en dacht. Met ook de mogelijkheid dingen écht anders te gaan doen.

Het doorbreken op tv, met de stress en spanning, en uiteindelijk het gevoel van groei en weten wat je aan het doen bent.

Afscheid nemen van mijn Opa en me nog meer realiseren hoe belangrijk mijn lieve stoere Oma is.

Het ervaren van alleen zijn, dit ergens ook koesteren en niet steeds opvullen met warmte van anderen. Naast het alleen zijn, zelfstandig zijn ook volledig opgaan in mijn lief.

Plannen om te gaan samenwonen met mijn lief en mezelf confronteren met het genieten van nu, en niet alleen bezig zijn met de toekomst. Het nu is zo mooi en moet met volle teugen genoten worden.

Misschien een mooi motto voor 2009, het nu is mooi en moet met volle teugen genoten worden.

Geen opmerkingen: