dinsdag 30 december 2008

wie ben ik?

Net 'het meisje met de negen pruiken' uitgelezen. Met grote verwarring bij mezelf als gevolg. Wie ben ik eigenlijk? Wat is mijn identiteit. Ben ik dochter van mijn vader, die er niet meer is. Dochter van een moeder, van wie ik helemaal geen dochter wil zijn. Maakt dat mij wees? Zus van een zus die er niet meer is, en zus van een broer die mij niet wil. Maakt dat mij alleen?
Vriendin van fijne vriendinnen die mij leuk moeten vinden. Vriendin van mijn lief, wat bij tijd en wijlen erg verwarrend is.
Maar al deze identiteiten bestaan alleen samen met de ander. Wie ben ik? Me, myself and I? Ik in mijn eentje?
Psycholoog, maar dan één die twijfelt aan haar kunnen. Volleybalster, maar alleen voor de lol. Vrolijk, onzeker, lief... Wat maakt dat ik ben wie ik ben.
Ik ben eigenlijk niet eens in staat om hier op mijn blog de 'wie is annemargrietje' in te vullen, een realisatie die opeens keihard binnenkomt...

Misschien moet 2009 maar eens het jaar worden waarin ik uit ga zoeken 'wie ik ben'...

1 opmerking:

Sana zei

this reminds me...
http://sanaschrijft.blogspot.com/2008/05/hoe-sana-is.html

het zijn lastige vraagstukken. Volgens mij bestaat de mens voornamelijk in/door de ander, en is dat niet zo erg (sterker nog, heeeeel normaal). Ben de theorie er ff over kwijt.. vakantie he? ;)

wel ontzettend goed om over na te denken... ben benieuwd welke mooie stukjes er over jouw zoektocht gaan komen.