woensdag 11 november 2009

Ik was dus 35 geworden. En alsof dat nog niet erg genoeg was moest ik ook nog een uitstrijkje halen voor het beruchte baarmoederhalskankeronderzoek. Niet mijn favoriete bezigheid; smorgens om half negen zo'n eendenbek in je om vervolgens (nee hoor, heus niet pijnlijk) wat cellen van je af te laten schrapen. Maar eerst mocht ik nog even met de arts-in-opleiding praten. Ze wilde het gesprek graag opnemen, prima hoor, maar dan wel alleen het gesprek, je weet nooit wat er met zo'n filmpje gebeurd. We raakten in gesprek over mijn twijfel aan mijn vruchtbaarheid na jaren (zeer slecht, vergeetachtig en onregelmatig) de pil slikken, mijn kinderwens in combinatie met mijn leeftijd en mijn twijfelende lief. Deze huisartsenpraktijk doet nog niet aan eicellen invriezen (gelukkig, leek me toch niet echt een realistische optie) en volgens de arts-in-opleiding was temperaturen wel een goede manier om te achterhalen of ik in iedergeval een regelmatige cyclus en een eisprong heb. Ik vroeg haar of dat ook kon terwijl ik de pil slik. Geen probleem volgens de arts-in-opleiding. Maar is het niet de bedoeling van de pil dat je geen eisprong hebt dan? Vervolgens werd de arts-in-opleiding vuurrood en schoten we samen in de lach. Misschien dit filmpje maar aan niemand laten zien? Of juist bewaren als een van haar grootste bloopers? Gelukkig ging het uitstrijkje afnemen haar beter af!

Geen opmerkingen: