maandag 18 januari 2010

waar zal ik over schrijven?

Over hoe mijn kids (van 6, 7 en 8 jaar) tweede werden op hun eerste volleybaltoernooi. Hoe M. en ik als trainer/coaches bloed fanatiek werden en onze longen uit ons lijf schreeuwde. En dat we bijna in staat waren dat vervelende jongetje wat eigenlijk een niveau hoger speelde te laten diskwalificeren maar uiteindelijk onze wraak pakte met 'onze kids' zo goed coachen (liiinks in de hoeoeoek!!!!) dat ze wonnen.

Of over vriendin 4 die op eigen kracht haar baby Daaf eruit perste en nu trotse moeder is. En ik (alweer) trotse tante. Of over dat het toch wel spannend was, maar uiteindelijk helemaal goed gekomen is. En dat zus van vriendin W. en ik aan het borrelen waren op het moment supreme, wat eigenlijk wel heel mooi symbolisch was.

Of over mijn moeder die zo vast zit in haar eigen wereld dat er bijna geen contact meer is met 'de normale wereld'. En die mij weken heeft overspoeld met narigheid over mij die misschien toch eigenlijk gewoon over haar ging. Maar dat de 'rust' die er nu heerst me eigenlijk alleen maar zorgen baart. Iets met stilte voor de storm?

Of over mijn Oma die morgen 86 wordt. En anderhalf jaar geleden mijn Opa, al 60 jaar haar man, heeft begraven. En ondertussen de kanker heeft gekilld met chemo's en bestralingen. En die nu weer met volle teugen van het leven geniet, elke dag lacht en mij 'envelopjes' meegeeft omdat 'de auto niet op water rijdt'. Of over hoe ze mij elke keer toevertrouwd dat ik goed voor mezelf moet zorgen en ik haar maar niet aan haar verstand kan peuteren dat ik dat doe. Ik zorg heel goed voor mezelf!

Of over mijn heerlijke shoppen bij de Dept in de uitverkoop, een jaarlijks terugkerend ritueel waar ik enorm van geniet. Of over de wijn en bitterballen en bijklets verhalen. Of over mijn werk, waar ik vanmiddag voor het eerst aan 6 ADHDers uit ga leggen wat dat is, ADHD, maar dat ik dat zelf nu ook nog niet precies weet. Of over... Maar voor nu is het wel even genoeg!

2 opmerkingen:

Lau zei

Zolang je maar blijft bloggen, vind ik alles goed!!
PS. nog gefeliciteerd met je oma!
PS. Jaja, ik lees je blogs, wist je niet hè!
XLau

Anoniem zei

Ik ben voor baby Daaf, maar goed...ben misschien niet een goede graadmeter. Morgen krijgt hij z'n mooie nieuwe boevenpak aan. Misschien is de foto iets voor op je blog ;-)
X W