vrijdag 25 juni 2010

een eigen huis, een plek onder de zon

Maandag kregen we dus de sleutel. Na anderhalf uur ingewikkelde praat over hypotheken, samenwonen, testament en andere serieuze zaken. En toen kregen we een hand en stonden we buiten met bloemen en een hele bos sleutels. Jeetje wat spannend zo'n eigen huis. Maar na een uurtje rondhangen in het huis, alles van boven en onder bekijken, links en rechts wat plannen maken en fantaseren over hoe en wat; en ik was verkocht. Wat een geweldig huis! Hier wil ik wonen, genieten, eten, slapen, vrienden uitnodigen en mijn lief liefhebben.
Vanaf dag 1 dus maar meteen aan de klus. En pronken aan lieve vrienden en vriendinnen die langskomen. En nog een beetje dat vakantiegevoel vasthouden. En op beide fronten verloopt het goed! Elke dag komen er mensen kijken zodat ik kan pronken. En elke dag klussen mijn lief en ik, met links en rechts wat fijne steun, aan ons fijne thuis. En het schiet op, wordt mooi en valt allemaal mee. Zelfs de tegenvallers overleven we. Er was maar een klein beetje stress toen er woensdag een verkeerde vloer geleverd werd (smalle planken in plaats van de mij geliefde brede planken). De stress liep wel iets op toen een nieuwe levering 3 weken bleek te duren terwijl wij morgen 3 mannen over de vloer hebben om de vloer te leggen. Maar uiteindelijk hebben we een hele mooie nieuwe vloer uitgekozen, van stiekum nog een beetje bredere planken, dus iedereen blij! En ik heb maar een klein beetje gevloekt toen ik na een dagje lekker 'kitten' erachter kwam dat ik niet overschilderbare kit had gebruikt en dus weer een dagje kon besteden aan de kit eraf halen. Maar allemaal te overleven. Wat fijn zo'n eigen huis! En nu weer aan de klus; dag 5. Laterz...

Geen opmerkingen: