donderdag 10 juni 2010

jut en jul

Ik beet al een tijdje op mijn lip, want het was kersvers nieuws. Het was bijzonder en spannend en fijn, heel erg fijn. Ontroerend, emotioneel en ook een beetje lachwekkend. Maar het was soms bijna nog te spannend om te geloven. Maar nu blijft het toch echt waar. Jut en Jul zijn er. En ze zwemmen rond in de buik van mijn lieve vriendinnetje J. Het maakt dat zij moe is, en misselijk, heel erg misselijk, maar vooral blij. Heel erg blij.

Steeds verbaasd het mij weer hoe belangrijk het geluk van mijn vriendinnen is. Natuurlijk voor hunzelf, hun partners en familie. Maar ook voor mij. En voor mijn andere vriendinnen. Hoe een gelukkige vriendin zorgt voor geluk en blijdschap in een vriendschap. Hoe verdriet en zorgen bij iemand die je na staat jezelf raakt, je bezighoudt en je zorgen baart. Of is dat nu juist het mooie aan vriendschap? In voor en tegenspoed, in lief en leed. Maar goed, misschien allemaal een beetje te diep, te overdreven en te klassiek. Mijn vriendinnetje J heeft twee babies in haar buik. En dat is geweldig!

1 opmerking:

Anoniem zei

Snif, en snel emotioneel, dat ook. Wat een lieve blog. Man F en ik hebben het er warm van.
liefs,
J