maandag 4 oktober 2010

Na de housewarming vertoont ons huis accuut allerlei heftige gebreken. Het begon al op de housewarming met een kleine verstopping in de wc beneden. Die langzaam en grote verstopping werd. Maar in huize annemargrietje en lief heerst de 'negeer' mentaliteit. Wie weet gaat het wel over en lost het probleem zich zelf wel op. Toen op woensdag (jawel, 4 dagen later...) ook de boven WC verstopt leek te raken was er toch wel een probleem. Dat vonden zeker alle loodgieters die ik belde. Zij vermoedden een zeer groot probleem dat natuurlijk veel geld ging kosten. De hypothese was dat door niet meteen te reageren op de benedenverstopping deze zich vast had gezet in de rioolbuis naar boven. De meneer die uiteindelijk kwam was somber gesteld. De pot moest eraf want we hebben natuurlijk zo´n sjiek, maar verstoppingswijs onhandig, zwevend toilet. Vervolgens is de beste man twee en een half uur bezig geweest met koffie drinken, slangen met hoge druk en uiteindelijk zelfs een camera. Ik trouw kijkend over zijn schouder. Ik weet zeker dat ik af en toe miemelde dat er misschien wel wat ingevallen kon zijn. Totdat ik me opeens realiseerde dat ik geen toiletblokje meer zag hangen. En ik me opeens herinnerde dat mijn lief op de ochtend voor de housewarming riep ´dat ze niet zo goed paste´. Binnen vijf minuten was het probleem opgelost; wc blokje uit de pot gevist, pot terughangen, alles opruimen en klaar. Op onbegrijpelijke wijze vond de loodgietermeneer mij een enorm dom blondje, alsof deze hele verstopping mijn schuld was. Om iets van mijn eer te redden heb ik het blokje uit de bovenpot er zelf (al kokhalsend en kotsend tot mijn ellebogen in de stront) uitgevist en zonder blikken of blozen die irritante vent 200 euro betaald. Toen volgde er iets met een enorme scheldpartij met mijn lief, een hoop geld, wc ploppers en vingerswijzen, vast onder invloed van allerlei hormonen, die ik voor mijn eigen welzijn hier maar even achterwegen laat...
En dan hebben we nu nog de opbollende houten vloer die iets te groot voor ons huis is geworden en de muizen die besloten hebben dit huis wel gezellig te vinden. Naast natuurlijk de reeds bestaande lijst met klussen. Zou het ooit af zijn?

Geen opmerkingen: