zondag 15 april 2012

blijven doen wat je leuk vindt!

Dat mijn lief een hobby heeft is jullie vast niet ontgaan. Dat die hobby goed bij de mijne aansluit ook niet. En dat onze Gijs nu al profijt heeft van onze hobby's is ook al op dit blog verschenen (in veel nieuw speelgoed op rommelmarkten gestruind).
Vandaag was een memorabele dag wat betreft hobby's, wat betreft "blijven doen wat je leuk vindt ook nu je een kind hebt", wat betreft opvoeding en beïnvloeding van interesses en wat betreft herinneringen. Vandaag was de mega grote platenbeurs waar lief drie dagen lang (ja, ja drie hele dagen) zijn platen verkoopt en er weer een heleboel bij koopt (wat weer een ander blogje waard is...).
En ik vind dat leuk. Ik kan het ook niet zo goed uitleggen, maar ik vind het leuk om dagen in een muffe, koude, stinkende, donkere, ongezellige jaarbeurs rond te hangen. Tussen muziekfreaks van over de hele wereld die eindeloos tussen platen in bakken doorstruinen. Ik vind het leuk om mensen te kijken, om kassajuffrouw te spelen terwijl mijn lief de beurs doorskate op zoek naar zijn favoriete platen, om een broodje kroket te eten, om niet te weten wat voor weer het buiten is en om heel de dag daar met mijn lief te hangen en te zijn.
Vorige jaar was ik er drie dagen, hoog hoog hoog zwanger, hing ik achter de kraam en wachtte ik op de komst van onze Gijs. En dit weekend kon ik vrijdag niet (ik moest naar school), kon ik zaterdag niet (ik had een wedstrijd) en gingen we het zondag "proberen". Want tja, kan dat nog wel, een hele dag beurs hangen, met een kind. Vindt hij het wel leuk, gaat hij wel slapen, gaat hij niet de hele tijd huilen...
Nou, hij vond het ge-wel-dig!
Hij stond als een echte marktkoopman achter de kraam, prees zijn waar met passie aan, kroop wat rond maar keurig op het kleedje, kreeg steeds meer voorkeur voor bepaalde muziekstijlen, ging dik drie uur slapen in zijn wagen, at zijn fruit en brood alsof hij het dagelijks op de kraam at en charmeerde de hele boel bij elkaar. Wat ben ik trots. Wat ben ik blij. Wat hebben wij -als gezin- een fijne dag gehad. Je kan heus nog wel de dingen doen die je altijd deed met een kind. Gewoon doen!











1 opmerking:

Anoniem zei

leuk, leuk leuk! Die stoere Gijs.
En: helemaal mee eens! X L.