dinsdag 24 april 2012

boos

Soms kan ik me zo boos maken. Ik heb een auto. En een bijbehorende autoverzekering. Al zeven jaar. En ik betaal elke maand braaf een hoop centjes aan premie. Nooit gedoe. Nooit gezeur.
En ik woon in de grote stad, dus ik betaal maandelijks extra centjes omdat ik risicogroep ben. En dat klopt, want er is al driemaal in mijn auto ingebroken. Dat koste de verzekering drie keer een nieuwe ruit. En naast een aantal keer een sterretje in mijn ruit (die ik natuurlijk meteen laat maken zoals het mannetje van de reclame mij adviseert) heb ik ook een keer een hele grote barst in mijn vooruit gehad door een grote steen van een vrachtwagen. Koste de verzekering een nieuwe vooruit.
Valt best mij, mijn schadedossier, zou je zo zeggen...
Maar toen reed de achterbuurman een fikse deuk in mijn achterklep. En vulde wij samen de papieren in. Het was de schuld van de achterbuurman, zijn verzekering moet de centjes betalen. Maar opeens kreeg ik een dreigbrief op de mat. Dat ik wel erg veel schadezaken had. Dat ik boven het gemiddelde zat. En dat zij het recht hadden mijn verzekering op te zeggen. Dat ze nu nog geen gebruik van dat recht wilden maken, maar dat ze me wel waarschuwde minder schade te veroorzaken...
En daar kan ik dan zoooo boos om worden. Ik heb helemaal geen schade veroorzaakt, steentjes, inbrekers en buurmannen! En toen ik telefonisch verhaal ging maken deed die meneer het af met "dat is een standaard brief mevrouw", "voor wat ruitschade zullen wij de verzekering niet beƫindigen". Maar jullie schrijven het wel... Jullie mogen mooi mijn deuk met mijn buurman nog even regelen, en dan ben ik weg! Pfff, beetje dreigen...

Geen opmerkingen: