woensdag 13 november 2013

een eigen huis...een plek onder de zon...

Leuk hoor, zo'n eigen huis, behalve dat er altijd wel wat te doen is. En dat ik een lief zoals mijn lief heb. Hij is heel lief hoor, maar klussen... dat kan hij niet. Of, dat kan hij tegenwoordig wel (na bijna 4 jaar een eigen huis), alleen vindt hij het nog steeds niet leuk. Dus past hij zeer gericht de struisvogel tactiek toe op alles wat er mogelijk gedaan moet worden. Kapotte lamp; hij ziet hem niet. Traphekje stuk; hebben we toch niet meer nodig. Geen digitale TV; kijken we toch analoog. Deur die niet dichtgaat; laten we hem toch op een kier.
En zo dus ook onze lekkage. Er liep aan de voorkant van het huis een behoorlijke sloot water naast de regenpijp naar beneden. De beneden buurman kwam 'klagen'. Hij had een fikse lekkage. Mijn lief hield zich afzijdig, mompelde iets over morgen eens kijken. En zo gebeurde het dat de buurvrouw en ik een project hadden. En dat onze mannen zich daar ver van buiten hielden... Ik klom op een trap (wat ik rete eng en hoog vond), ik kroop door een dakgoot op drie hoog, ik overlegde, porde in regenpijpen, maakte en plannen... En ik fikste de verstopping. Ik ben echt een Bob de Bouwer. En mijn lief? Die zet heerlijke kopjes koffie ;-)

Geen opmerkingen: