zondag 24 november 2013

kort haar

Iedereen weet dat vrouwen die mama worden hun haar kort knippen.  Dat is zo'n gruwel gedachten van mannen,  dat vrouwen al hun vrouwelijkheid verliezen als ze moeder worden. Nou zie ik op sommige punten echt wel wat die mannen bedoelen... maar dat haren kort knippen...

Ik heb al jaren niet zo'n lange coupe als nu. Volgens mij is mijn haar alleen maar langer geworden sinds Gijs is geboren.  Maar als ik naar mijn vriendinnen kijk (in vier jaar zijn we met zijn zevenen veertien keer mama geworden) zijn daar ook overwegend lange kapsels.  En dat terwijl de meeste van mijn vriendinnen in het voor kinderen tijdperk korte coupes hadden.
Maar waar komt dat dan door? Is lang haar toch makkelijker? Was vroeger een kort kapsel hip? Zijn wij met zijn zevenen zo trendy dat we de haarfashion volgen, ongeacht of er kinderen zijn? Of is het een poging hip te blijven,  ookal zijn we mama's geworden...

ladies, wat denken jullie?

3 opmerkingen:

Anoniem zei

het lijkt een omgekeerde trend: ik heb geen kinderen en m'n haar wordt steeds korter ;-) S

Anoniem zei

haha, er is wel een heel stuk van mijn haar afgegaan laatst, maar kort is het idd nog steeds niet. ik gooi het op onze uber-hipheid; is gewoon niet uit te roeien door een stel van die hummels!
kus, J

Anoniem zei

Mijn haar steeds langer, van mijn kind steeds korter...... Hoort dat ook bij de trend?
W