zondag 23 december 2007

bed

7/12/2007
Zo’n maand geleden had ik opeens bedacht dat ik eigenlijk wel een nieuw bed wilde… Dat lijkt een makkelijke beslissing, maar dat was het voor mij niet. Al vanaf mijn tweede studenten kamer slaap ik namelijk op de twijfelaar van mijn Opa en Oma die mijn Opa, in de oorlog, zelf heeft gemaakt. Daarna is het bed nog een aantal kamers meeverhuist, tijdelijk uit logeren geweest bij toenmalige bonus-broer en sinds de break-up sliep ik er weer prinsesheerlijk op. Een bed met emotionele waarde en veel herinneringen dus… Maar ook een hard bed, en een beetje kort, en toch wel een beetje smal… Toen de gedachten van een ander bed zich een beetje in mijn brein gesetteld had was het ook gauw bekeken. Al dezelfde dag belde ik vriendin W op, of ze die avond even mee ging; een bed kijken (lang leve marktplaats). Dat leverde weer eens zo’n mooie zondag middag op, met een enorm feel good gevoel van “wij vrouwen van de wereld kunnen alles aan”. Kun je het je voorstellen; W en ik in de auto, bed kijken en binnen 5 minuten verkocht (maar dat was eigenlijk al voordat ik het bed gezien had), bed uit elkaar, alle onderdelen in de Punto (lang leve de Punto), klep half dicht naar huis, oude bed uit elkaar halen en in de schuur, nieuwe bed in elkaar en nog geen uur later gooische vrouwen kijken met een kopje thee. Het nieuwe bed moest nog wel een beetje aan mij wennen, en ik aan het bed. Ik vond het een beetje zacht, en een beetje breed, en er zit zo’n harde rand omheen. Daarnaast stond mijn oude matras nog midden in mijn slaapkamer, want het afstand doen was toch wel lastig… Moest ik het nou weggooien, bewaren, weggeven? Dilemma’s op en top. Tot vandaag, een collega had na haar break-up nog zo’n fijne twijfelaar nodig, waar ze een mooie vrijgezellentijd op kan gaan beleven. Natuurlijk bood ik mijn bed meteen aan! Na vandaag weer zo’n enorm “vrouwen van de wereld moment” (bed uit de schuur in de auto, matras erbij, spaanplaat doormidden zagen en bij haar weer alles opbouwen) kon ik nog even vol weemoed en trots op mijn oude bed liggen, in haar nieuwe huis. Met toch wel een beetje pijn in mijn hart wens ik haar er veel goede nachten in. Maar als ze er weer op uitgeslapen is wil ik ‘m wel graag terug…

Geen opmerkingen: