zondag 23 december 2007

december

11/12/2007
Het is weer december. Het werd het gewoon weer vanzelf. Ik voelde al wat onrust in mijn buik, en mijn oude overlevingsmechanismen werden redelijk automatisch ingezet. Ik slaap weer veel, heb dit jaar goed met mijn werk geregeld dat ik niet zo heel veel werk en wel heel veel vrij ben, mijn dromen zijn er weer in alle hevigheid en ik heb eigenlijk nergens zin in. Ik weet nu dat ik goed moet blijven slapen, gezond moet eten en niet na moet gaan denken over wat wel en wat niet doen, maar lekker mijn structuur moet vasthouden. Alle moeilijke dingen een beetje uit de weg gaan en mensen opzoeken bij wie ik me fijn en veilig voel. En ik weet heus wel dat ik de leuke dingen echt wel leuk ga vinden als ik ze maar gewoon doe! Met andere woorden, gewoon smorgen opstaan, en savonds weer naar bed. De zon komt ook elke ochtend gewoon weer op, en ik moet vooral gewoon blijven ademen. En zoals ik nu toch zou moeten weten; december gaat ook ‘gewoon’ weer voorbij….

Geen opmerkingen: