vrijdag 15 mei 2009

identiteitscrisis

Soms weet ik niet meer wie ik ben en welke identiteit mijn gevoelens en acties bepaald. Ik zorg voor de hond omdat ik me dochter met zorggevoel voel. Ik ben boos omdat ik dochter met een moederwens ben. Ik bel met psychiaters, praat met collega psychologen en probeer de juiste gesprekstechnieken toe te passen. Ik ben 'dochter de psycholoog' en ik wil helpen. Zorgbehoefte? Zorgplicht? Maar wat doen al die emoties daar dan bij? Zijn al deze identiteiten wel te ontwarren? En hoe zit het met mijn behoefte aan liefde, relaties, kinderwens en behoefte ooit zelf moeder te worden. De complexiteit maakt het verwarrend en mijn behoefte aan begrijpen en grip zorgt voor frustratie. De emotionele roetsjbaan is in volle gang.

Gelukkig ga ik op vakantie met maar een paar behoeftes: rust, volleyballen, eten en slapen!

1 opmerking:

Sana zei

enjoy!
zo'n vakantiemodus vraagt geen heel ingewikkelde identiteit.. dus laat maar lekker los!