donderdag 12 november 2009

Sint Maarten

Ik hoorde van vriendin S. dat er bij haar door het park een optocht was. Ik hoorde van vriendin T. dat ze haar mini-marsjes al binnen had. En volledig beïnvloed door mijn eigen mooie herinneringen aan suikerbieten uithollen, lampionnen maken, langs de deuren en savonds je buit uitgestrooid op een dienblad tellen en hertellen ging ik nog even snel naar de Appie. Ik had al mijn zoetigheid uitgestald in een schaal en zat vol verwachting, netjes gekleed en gekapt, op de bank te wachten. Lief werd op zijn vingers getikt bij het links en rechts wat meesnoepen. Maar er kwam niks. Helemaal niemand. Geen enkel zingend kind. Geen enkele verlichte lampion. Helemaal niks. Wat een desillusie. Duidelijk de minder leuke kant van Utrecht. Ze vieren geen Sint Maarten.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

...en een van de vele leuke kanten van een dorpje in Drenthe! Heel veel kindjes, heel veel lantaarntjes, heel veel liedjes, heel veel snoep, heel veel blije gezichtjes! X

Anoniem zei

In Leidsche Rijn doen ze er wel aan hoor. Manlief had gewoon te weinig voorraad in huis gehaald :-p