dinsdag 1 december 2009

boeven

Afgelopen vrijdag hebben boeven bij mij ons ingebroken. We hadden net donderdag een nieuwe achterdeur en mijn lief had deze vrijdagochtend toen hij naar zijn werk vertrok gelukkig op slot gedaan (hier zijn we namelijk meestal niet zo goed in). Toen hij savonds thuis kwam was de achterdeur met flink geweld opengebroken en bleek onze zijn laptop weg. De volgende dag miste ik ook nog mijn werktelefoon en i-pod. De basterds! Ze moeten natuurlijk gewoon uit je huis en van je spullen afblijven, maar gelukkig heb ik daar niet zo heel veel last van. Dat ze in mijn ons huis geweest zijn dan, want van de gestolen spullen heb ik erg veel last. Naast het feit dat we zaterdag meteen weer een nieuwe laptop hebben gekocht voor mijn lief en hij het hele weekend bezig is geweest alles weer te installeren moeten we van alles. Politie bellen voor proces verbaal, woningbouw bellen voor nieuwe deur en verzekering bellen voor vergoeding. Vooral het bellen van de verzekering heeft mij wat irritatie opgeleverd.
Ik bel maandag; "er is vrijdag bij mij ingebroken dus ik wil dat even melden". Telefoonmevrouw: "weet u dat we ook savonds en op zaterdag open zijn?" Ik: "nee dat wist ik niet, anders had ik wel eerder gebeld". Telefoonmevrouw: "voor de volgende keer dan misschien", terwijl ik toch echt hoop dat er geen volgende keer komt!
Maar goed, uiteindelijk had ik een telefoonmeneer die mij toesprak met een toon van 'moeten' en 'ik verwacht van u'. Hij liet me amper uitpraten, eiste van mij dat ik acuut alle serienummers en data van bonnen op kon noemen en sprak mij vermanend toe. Vervolgens begon hij over een 'eigen risico' van 100 euro wat nu voor de komende 3 jaar zou hebben. Er kwam langzaam wat rook uit mijn oren en ik vroeg de telefoonmeneer waarom ik 'gestraft' werd met een eigen risico terwijl ik slachtoffer ben van een inbraak?!? Dhr was het niet met me eens, bij andere verzekeraars had je meteen al een eigen risico en nog een aantal wan-redenaties. Ik vertelde de telefoonmeneer dat ik zijn bejegening niet zo prettig vond en dat ik het gevoel kreeg dat alles mijn schuld was terwijl ik toch echt de inbreker niet was. De telefoonmeneer ging vol in de tegenaanval en ontkenning, niks van wat ik zei klopte. Uiteindelijk veranderde hij zijn toon, zij hij dat hij al wat ouder was en dit werk al heel lang, zonder klachten deed. Vervolgens kwam er een relaas over dat het vervelend is als er bij je ingebroken wordt en dat het vooral vervelend is dat andere mensen in je huis zijn en aan je spullen zitten. Hij maakte het gesprek af. Over 3 dagen heb ik een schadeformulier. Vervolgens vroeg ik naar zijn naam, ik zei hem dat ik een klacht wilde indienen... maar nu durf ik niet meer...

Geen opmerkingen: