vrijdag 11 december 2009

griepprik

Gister moest ik mijn tweede mexicaansegriepsprik halen, mijn derde prik deze herfst dus al. Ik behoor met mijn astma tot de risicogroep en alhoewel ik al 6 jaar de griepprik aan me voorbij laat gaan had ik nu wel besloten de prikken te gaan halen. Deels omdat mijn longen het de laatste tijd niet zo goed doen, deels omdat ik het niet aan mezelf kan verkopen als ik 3 weken uit de roulatie ben vanwege een griep en deels omdat vriendin M. mij chanteerde met de boodschap dat ik dan zeker op babybezoek zou mogen komen. Het besluit ze wel te halen was makkelijker dan de prikken te laten zetten. De 'normale' grieprik is 3 keer verzet, bij de eerste mexicaanse griepprik kwam ik 1 minuut voor afloop binnen gerend en gister heb ik een uur langer dan normaal in de file gestaan. Ik was dus een kwartier na afloop, eigenlijk tegen beter weten in, nog bij de dokter, er brande nog licht en ik had mazzel; de laatste van de avond... Nou ja, mazzel, deze prik deed pijn, erg pijn. Ik heb wel twee keer "auw" gezegd (terwijl ik me echt groot probeerde te houden), er kwam wit spul weer uit mijn arm (ipv erin), mijn vingers gingen tintelen en vervolgens ging het ook nog bloeden. De dokter vroeg of alles wel goed ging; ik werd een beetje bleek. Gelukkig viel ik niet flauw... net niet dan...

Maar vandaag? Vandaag is mijn arm blauw en pijnlijk en stijf. Prikken zijn stom.

1 opmerking:

Vriendin M zei

Wel heel stoer dat je de prikken allemaal laat zetten. En dan in de december maand...
En straks kom je gezellig eten!