dinsdag 15 december 2009

nog meer boeven

Mijn lief sleepte zijn nieuwe laptop al twee weken overal mee naar toe. Hij was bang dat de boeven ook zijn nieuwe laptop zouden komen stelen. Dat blijkt een bekend fenomeen te zijn; na een paar weken terugkomen en alle net nieuw van het verzekeringgeld gekochte spullen weer jatten. Naar toen we zondag naar de verjaardagborrel van vriendin J gingen heb ik hem verboden de laptop mee te nemen. Ik weiger in angst voor boeven te leven en we gaan zeker niet met de laptop naar de kroeg. Gehoorzaam als mijn lief is verstopte hij de laptop en gingen we biertjes drinken. En een hapje eten.
Toen we thuis kwamen was de schuifpui ingeslagen, met mijn eigen hamer die ze eerst uit de schuur hadden gehaald. Het hele huis lag vol met glas. Mijn werk laptop was gestolen en de vaste computer van Lief was losgekoppeld. De nieuwe laptop was goed verstopt, dus nog aanwezig. Dat voelde bijna als overwinning. Even dan... Toen nam de boosheid over en het theorieën bedenken over die boeven. Over hoe, waarom, waar kwamen ze voor, zijn ze gestoord, komen ze terug. En toen kwam een stukje angst. En nu weer boosheid en opstandigheid: ik wil niet met angst leven!
Dus probeer ik gewoon door te leven. Ookal heb ik mijn digitale spiegelreflex verstopt. En ookal neemt mijn lief elke dag zijn laptop mee. En ookal vindt vriendin L het toch een beetje spannend om juist nu te komen logeren.
Maar nogmaals; ik wil niet leven met die angst! De boeven mogen niet winnen!

1 opmerking:

Anoniem zei

Je hebt helemaal gelijk! Bang zijn voor boefjes? Tsss, echt niet! Geen boef gezien, heerlijk geslapen. X L.