maandag 5 juli 2010

dag 6 en de rest...

Het klussen ging door. Soms zat het mee (weining, maar toch) en soms zat het tegen (iets meer, maar ook te doen). Muren werden gewit, de oude houten vloer boven werd (toch) gewit, het keukentje plaatsen viel vies tegen en de verhuizing was loodzwaar. Maar we wonen er! Zonder keuken (nog), met heel veel dozen, een enorme koffievlek om de kersverse witte muur en een prachtige vliering vide om op te slapen (wat we al twee nachten heerlijk hebben gedaan). Het huis is nog niet ingestort onder het gewicht van de eerste 5000 LP's, we hebben de eerste avond al bubbels gedronken en plaatjes gedraaid en gisteravond bleken mijn lief en ik -voor de eerste keer- samen heel goed in bad te passen.
En nu ben ik moe. De eerste dag werken na bijna 3 weken vrij viel me zwaar. De spijkerbroek aandoen na 3 weken jurkjes valt zwaar. De gympen aan mijn voeten in plaats van niks of slippertjes valt zwaar. Mijn lief een hele dag missen valt zwaar. Ik wil naar huis... Mijn huis!

2 opmerkingen:

ChrisV zei

Ik wens jullie heel veel geluk in het nieuwe huis.

En om af te sluiten: een oude "Vlaamsche spreuk":


"Een vrouw bouwt het huis of maakt het tot gruis. ;-)"

(Zegt mijn moeder altijd wanneer ze het bij mij te rommelig vindt.)

annemargrietje zei

deze vrouw houdt het bij bouwen! Alhoewel... het tegenwoordig wel al een enorme rommel is... of eigenlijk gewoon nog steeds...

En moeders... ze zullen wel gelijk hebben ;-)