dinsdag 13 juli 2010

snap ik het nou niet? of is het gewoon bizar...

Ik mag in januari (eindelijk) een postdoctorale opleiding gaan volgen. Jaja, ik ben goedgekeurd, bekeken en beknepen en ze denken dat ik het nu toch echt wel aankan. Dat betekent twee jaar lang een dag naar school, veel lezen, opdrachten maken en bij tijd en wijlen flink afzien. Maar het betekent ook veel leren, meer weten en meer verdienen. Maar voordat het zover is moet ik aan allerlei instanties laten zien dat ik er ook op papier helemaal klaar voor ben. Bij de ene organisatie moet ik mijn diploma, mijn cijferlijst, een diagnostiekaanteking en een voor-opleidingsverklaring inleveren. En om die vooropleidingsverklaring te krijgen moet ik, bij een andere organisatie (je raad het al) een diploma, een cijferlijst, een diagnostiekaantekening en een stageverslag inleveren. Lijkt mij dus allemaal behoorlijk dubbel werk. Naast het feit dat ik natuurlijk no way mijn stage verslag in al die dozen ga vinden. Maar dat is wel op te lossen door mijn huidige werk -waar ik de opleiding ga volgen- een verklaring te laten schrijven dat ik mijn behandeluren (in die vijf jaar dat ik al werk...) wel gehaald heb.
Daarnaast ben ik ook al dagen zoet met woonverklaringen voor parkeervergunningen, samenleefverklaringen voor partnerpensioen, inschrijven bij de gemeente om al het voorgaande te verkrijgen en nog honderdduizend andere toestemmings,- en verklaringsklusjes die horen bij een verhuizing.
Nog even en ik laat me voor gek verklaren!

Geen opmerkingen: