dinsdag 9 november 2010

auto

Vier keer in de week rijd ik van Utrecht naar Almere. Als ik het huis uitloop en in de auto stap vind ik dat een luxe. Als ik geconcentreerd de gekken op de weg probeer te ontwijken vind ik het af en toe vermoeiend, spannend en met slecht weer zelfs eng. Als ik niet lekker door kan rijden maar rond de 100 km/uur achter een auto moet hangen vind ik het irritant. Als er (zoals nu) allerlei wegwerkzaamheden in en rond Almere zijn waardoor ik steeds om moet rijden en de weg opnieuw uit moet vinden erger ik me. Als ik de auto vervolgens in de garage beneden mijn werk zet voel ik me decadent. En als ik dan, zoals vandaag, naar de file aan de andere kant van de weg kijk... die van Utrecht tot ver voorbij Almere is... die op de radio genoemd wordt als 27km stilstaan en langzaamrijden denk ik: gekkenwerk!

Morgenochtend mijn auto naar 'het mannetje' brengen. Heeft een APK, beurtje en winterbanden nodig. Gaat vast veel centjes kosten. En ik mag weer eens 2 dagen de trein proberen...

Geen opmerkingen: