dinsdag 24 mei 2011

belevenissen

Gijs is vandaag precies vier weken oud. Of jong, hoe je het wilt noemen. Tijd blijft een raar begrip. Vier weken geleden heb ik hem op de wereld gezet. Lijkt een eeuwigheid en lijkt net gister. Zoveel al meegemaakt, maar nog zoveel belevenissen in het vooruitzicht. We maken veel mee, Gijs, mijn lief en ik. Veel dagelijkse dingen zijn al een belevenis op zich; de eerste gekolfde fles (Gijs wilde de sjieke speciale borstvoedingsfles niet maar de lekkere slobberfles wel), samen met papa in bad (Gijs wakker maken voor een bad is niet zo handig, dan slaapt hij in bad gewoon door en dat is voor ons weinig entertainment), mee de stad in (Gijs slaapt de meeste uren in een schommelende wagen), chillen op strandje oog in al en veel knuffelen en op de foto (de gekke bekken van Gijs zorgen voor voldoende vermaak).
Maar Gijs en zijn mama (dat ben ik dan dus...) maken ook samen van alles mee. Zeker nu papa aan het werk is. Op bezoek bij tante M en Max (Gijs krijsend in de auto omdat mama dacht dat voederen nog wel even kon wachten), pronken op het consultatiebureau wat Gijs allemaal al kan (zijn hoofd ophouden, loopreflex en heel goed groeien; wel 400gram in een week), de stad in met tante W en Daaf (Gijs een poepbroek tot achter zijn oren, mama met zweet onder haar oksels een keihard huilende Gijs, in zijn blootje, in een cafe proberen schoon en stil te krijgen), bezoekjes van allemaal leuke mensen aan huis, samen douchen, samen dutjes doen en veel samen genieten.
Ik heb zin in nog meer avonturen. Gijs is 'here to stay'. Met het risico dat dit blog verandert in een zoetsappig 'ik ben mama en mijn zoon is zo leuk' blog. Met alleen maar verhalen over Gijs. Hmm, dat zou niet zo best zijn...

Maar voor nu... hij is er nog maar 4 weken... en hij is echt heel erg leuk en lief... en tja... ik maak gewoon niks anders mee...

Geen opmerkingen: