vrijdag 8 juli 2011

eerste keer

Als je een kind krijgt doe je opeens heel veel dingen voor 'de eerste keer'. Je koopt allerlei attributen die je nog nooit eerder kocht; een box, een wieg, een maxicosi, aankleedkussens, luiers. Er gaat een hele nieuwe wereld open van dingen voor het eerst in je leven kopen. Ook Gijs doet allerlei dingen voor de eerste keer, dus dat betekent dat je kind voor de eerste keer lacht, voor de eerste keer bijna een nacht doorslaapt, voor het eerst maatje 62 aanheeft. Je bent voor het eerst mama en met mijn lief ben ik voor het eerst 'ouders van'.
Maar ook alle dingen die je al kent zijn opeens anders. Ik geniet al jaren van Oerol, maar dit jaar was alles anders omdat Gijs mee was en we dus voor het eerst oerol met kind meemaakten. De eerste keer Westerkeyn met kind, voor het eerst fietsen op Terschelling met kind, voor het eerst uit eten met kind. Maar ook als Gijs niet mee gaat is het anders en doe ik alles voor het eerst; de eerste keer naar een feest terwijl Gijs ergens anders is, voor het eerst naar de stad terwijl Gijs bij papa is. Ik kan wel heel hard roepen dat alles niet veranderd maar dat is helemaal niet waar. Alles is anders want ik ben nu de mama van Gijs! En ik vind het heerlijk!

1 opmerking:

Anoniem zei

Joehoe! Het is tijd voor een nieuwe blog!