zondag 9 oktober 2011

klootzakken

Toen ik gister de deur uit wilde gaan miste ik mijn telefoon. En een seconde later zag ik dat de camera niet meer op de bank lag waar ik gister nog foto's op had gekeken. Nog een seconde later zag ik dat de voordeur openstond... De klootzakken hadden snachts bij ons ingebroken terwijl wij lekker lagen te slapen. De politie noemde het de trend van de maand; hengelen. Duidelijk iemand die zonder tas kwam want alleen al het 'klein' waardevol spul was weg. Allebei onze mobiele telefoons (helaas geen whats ap en wordfeud meer... terwijl we net de groepswhatsap hadden ontdekt), mijn ipod (met -annemargrietje- inscriptie), de spiegelreflexcamera (met anderhalf week leuke foto's van Gijs) en uiteindelijk kwam ik er achter dat ze ook nog mijn tas doorzocht hadden en dat mijn portomonne en mapje met pasjes, mijn agenda en mijn autopapieren ook verdwenen waren. Wat een hoop gedoe, geregel, wat een hoop kosten en wat een hoop boosheid. Ik ben echt de hele dag laaiend geweest. Lief hoopt nog steeds ze in hun nekvel te grijpen met zijn 'waar is mijn telefoon-app'. En ik hoop dat de politie -tegen alle verwachting in- toch nog onverwachts mijn telefoon met filmpjes en foto's van Gijs weet terug te vinden. Maar dat zal waarschijnlijk allemaal wel niet... Dus regelen we de verzekeringspapieren, heeft lief al een nieuwe telefoon gekocht en ben ik prepaid bereikbaar....

Geen opmerkingen: