dinsdag 31 juli 2012

soms gaat het anders

Vandaag zou mijn eerste werkdag zijn na drie heerlijke weken vrij. De bedoeling was dat ik met mijn mannen het noorden van ons land zou gaan verkennen, met de tent zouden we gaan en staan waar we zin hadden. We zouden naar de blote billen van Gijs kijken terwijl hij het water in en uit zou rennen. We zouden flesjes wijn drinken voor de tent. We zouden niksen, Groningen ontdekken, hangen aan watertjes en genieten van de zon op onze huid. Maar het ging niet zoals gepland...
De weersvoorspellingen voor onze eerste kampeernacht waren zo slecht dat we de eerste nacht uitstelde. Maar de voorspellingen voor de tweede, derde en de nachten daarna waren voorzien van regen en onweersbuien. Dus spendeerde ik mijn laatste avond thuis achter de laptop en vond het concept pipowagen. Uiteindelijk hebben we een heerlijke tijd samen gehad. Van pipowagen, naar pipowagen en hebben we zelfs een paar dagen "mooi" gehad op Terschelling en in Drenthe. Maar het was niet zoals we het bedacht hadden...
Vervolgens kreeg ik, terwijl mijn lief alweer aan het werk was, nog een paar daagjes bonus zon om daarna geveld te worden door een enorme keelontsteking (met antibiotica en een aantal dagen knock out). Gijs pakte ergens nog wat op en had drie dagen fikse koorts en deed niets anders dan huilen en hangen. Dus geen lekker laatste weekend, niet wennen op de nieuwe crèche, geen leuke uitstapjes maar ziekenboeg. Niet zoals we het bedacht hadden...
Motto van deze vakantie: helaas niet zoals het we het bedacht hadden. Maar toch wel erg fijn.
En ik speur stiekem alvast voor volgend jaar, we gaan zeker naar de zon!












1 opmerking:

Anoniem zei

Superfoto´s! Die van Gijs bij de martinitoren zou niet misstaan in een ´er gaat niets boven groningen brochure´! En beterschap... Dat virusje had ik een weekje eerder toen jullie bij ons in de tuin waren, hoop niet dat ik jullie heb aangestoken... X L.