woensdag 4 juli 2012

waarom

Waarom is de week voor de vakantie altijd zo crisis druk? Het plan is dat wij zaterdag op vakantie gaan. Maar alleen bij het idee al schiet ik volledig in de stress. Vorig weekend was de vakantie nog ver weg. En deze week opeens heel erg dichtbij. Om mijn werk moet ik natuurlijk al mijn cliƫnten nog even zien, een aantal crisissen oplossen en plannen maken voor tijdens mijn aanwezigheid. Dat betekent doorstomen, keihard werken en overwerken. Daarnaast elke avond bezet; etentjes met teamgenoten, laatste lesdagen voordat ik ook van school vakantie heb, laatste trainingsavond beachen en een afsluitend etentje met mijn klas; "om de vakantie goed in te luiden".
Op vakantie gaan moet leuk zijn, maar mijn hoofd zit vol met moeten en lijstjes. We moeten niet vergeten de juiste camping spullen mee te nemen, de juiste kleding, wat aan speelgoed voor gijs, waar gaan we heen, past het eigenlijk wel in de auto? Maar ook het huis moet schoon achter vanwege de huizenruil, oja, ook nog even dat fietszitje, de sleutels, die laatste opdracht en wacht... ik wil ook echt nog even naar Oma...
Totdat ik vanmiddag mezelf toesprak: vakantie is bedoeld om leuk te zijn. We hebben geen verplichtingen en we gaan maar twee uur reizen... Dus... chill! De vakantie begint als ik er klaar voor ben! Pfjew... Nog even 1 dag werken en dan... Ik heb er zin in!

Geen opmerkingen: