vrijdag 31 juli 2009

ik wil, ik wil, ik wil... een fototoestel!

Ik wil zo graag een fototoestel, zo'n mooie, je weet wel, met zo'n enorme lens, waar ik dan de meest fantastische foto's mee ga maken.
Vroeger was ik in mijn vriendengroep degene die de foto's maakte. Elk feestje, uitje of juist de gewone dagelijkse dingen legde ik vast. En drukte ik af. En verdeelde ik onder mijn vriendinnetjes. Ik maakte er soms zelfs een fotoboekje van.
Maar de technologie ontwikkelde zich door, en ik liep achter. Anderen maakte met hun digitale camera de foto's. En ik hoop dat ik hier en daar wat toegestuurd krijg. Dank zij Flikr en Picassa heb ik veel mooie herinneringen ook op mijn eigen computertje staan.

Maar langszaam gaat het kriebelen. Ik wil ook. Eigen foto's, een eigen camera. Vriendin T verdiepte zich erin en ik lifte mee. Jeetje wat zijn die dingen duur. Twijfel, twijfel, zo'n sjieke compact of toch het echte werk. Meteen een spiegelreflex, maar dan natuurlijk wel een goede.

Gister heb ik me in zo'n echte winkel eens goed laten voorlichten. En ik ben verliefd. Hij is 550,- euro. Echt belachelijk veel te duur. Er zijn duizend en een reden om het niet te doen. Ik heb namelijk eigenlijk geen geld, heb nog een creditcard schuld, sta elke maand rood, moet nog op vakantie, een goedkopere is ook prima, ben net geflitst voor door oranje rijden (ookal zegt vriendin W dan dat dat niet kan, dan is het namelijk rood) en moet dat ook betalen, Lief vindt het allemaal niet zo nodig, het is een zwaar en kwetsbaar ding, ga je toch niet vaak meenemen...
Maar ook veel redenen om het wel te doen; hij is zo mooi, ik wil het al heel lang, ik kan toch een beetje langer schulden hebben, het is een kado aan jezelf waar je nog heel lang plezier van hebt, ook als er straks heel misschien wel kindertjes komen, we gaan bijna op vakantie, daar moeten toch mooie foto's van gemaakt worden, kan ik eindelijk mooie foto's op mn blog zetten, een iets minder goede is ook duur, kan je het net zo goed meteen goed doen....

En nu... Kan iemand me helpen met mijn beslissing nemen?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Doen! Die van mij was nog duurder... Maar ben er zoooo blij mee. En je hebt er heel lang plezier van ;-). Gaat het om een spiegelreflex? Is de prijs dan niet alleen voor de 'body'? In dat geval komt de lens er nog overheen... L.

annemargrietje zei

ha L,

fijn! Iemand doe 'voor' is!
Volgens deze meneer was dat voor body en lens... Maar welke heb jij? Heb je nog tips waar ik op moet letten?