dinsdag 11 augustus 2009

mooi en lief

Had ik al verteld dat de omgeving van mijn nieuwe werkplek Almere erg mooi is? Elke dag geniet ik weer van de weidse weiland uitzichten, de windmolens, de watertjes links en rechts met opkomende zon. In Almere zelf zijn alle 'tussen-groen-stroken' bezaaid met wilde bloemen en staan vol met klaprozen in alle kleuren, zonnebloemen en vrolijk gekleurde bloemetjes. Ik moet me dagelijks inhouden niet de auto aan de kant te zetten om een bosje te plukken.
Maar vandaag was ik blij als een kind. Je kent wel die driehoek waarschuwingsborden aan de kant van de weg. Ik denk steevast; 'jaja, alsof hier herten zijn...'. Maar vandaag was er echt een hertje. Langs de weg. Weliswaar een beetje in paniek omdat de auto's ervoor zorgde dat hij de weg niet over kon, maar IK ZAG VANMORGEN EEN HERTJE! Wat mooi, lief, bijzonder. Maar tegelijkertijd zorgelijk. Ik heb de rest van de weg alleen maar nagedacht over wat ik toch zou moeten doen als hij zomaar de weg op kwam rennen. Voor nu parkeer ik die zorgen maar even. En geniet ik van het beeld. Ik zag vanmorgen een hertje!

1 opmerking:

Anoniem zei

He, wat is dat nou??? Sex in the CITY girl goes nature opeens? Ik dacht dat een terrasje met een vuilniswagen ernaast beter bij je paste ;-)

kus Janneke