zaterdag 25 september 2010

vertellen

Het leuke van een geheim is dat je het soms aan mensen gaat vertellen. Na de ontdekking van het geheim wilde mijn lief graag dat we het nog een week voor ons zouden houden. Verschrikkelijk voor mij, iemand die slecht is in geheimen bewaren. Maar ok, wat mijn lief wil zal gebeuren. Na een week mocht ik 'los' en wat een lieve gave, bijzondere reacties op ons geheim...
Vriendin M. zag het niet aankomen, liet bijna haar zoon vallen en plette me in een heftige omhelsing. Vriendin S. wist het zodra we binnen kwamen, erg leuk dus om haar nog even een half uurtje te laten zweten en toen pas het geheim te vertellen. Vriendin T. maakte eerst haar verhaal af voordat het kwartje viel, vriendin W. was te brak om een fatsoenlijke reactie te geven en bleef hangen in ', 'heuh, heuh, heuh'. De man van vriendin J. ontdekte het met de rondleiding door het huis voordat ik het kon vertellen. De reacties waren ontroerend, hartverwarmend, emotioneel en soms verrassend. Sommigen zagen het geheim van verre aankomen, anderen hadden geen idee. Het allerfijnste van geheimpjes delen is dat ze steeds een beetje meer waar worden. Met het groeien van het geheim in mijn buik en het vertellen wordt het geluk steeds een beetje meer waar. Er groeit een baby in mijn buik.

Geen opmerkingen: