woensdag 25 december 2013

Kerst

Kerst, ik heb het er niet zo op. Al jaren probeer ik de dagen zo onopvallend mogelijk aan me voorbij te laten gaan. Het is me al vaker voorgekomen dat ik op eerste kerstdag voor een dichte supermarkt stond en ook dit jaar bedacht ik me pas één dag van te voren dat je niet zomaar overal boodschappen kan doen op kerstavond...
Sinds ik schoonfamilie heb ontkom ik niet meer aan één echte kerstdag. Maar na een aantal jaar oefenen heeft die dag wel een -te doen- invulling gekregen. Het hebben van kinderen helpt; er is 'wat' levendigheid én er is een gespreksonderwerp.
Maar nu we zelf 'een gezin' zijn ben ik op zoek naar eigen tradities. En ik ben wel te spreken over de invulling van vandaag. Op het kneuterige park in de tuttige caravan samen ontbijten, met het hier aanwezige playmobile spelen en jeugdherinneringen ophalen, zwemmen in een klein, oud en koud zwembad op het park, film kijken terwijl de jongens slapen en in een te kleine keuken met te weinig spullen het kerstdiner voor morgen voorbereiden. Misschien volgend jaar een andere locatie maar...ik kan er wel wat mee!

Geen opmerkingen: