maandag 23 december 2013

Leuk hoor, vakantie...

Eerst hebben we anderhalf dag kei en keihard gewerkt om het huis opgeruimd en schoon te krijgen. Na twee weekenden zieke mannen en de schoonmaakster met vakantie is ons huis in een vuilnisbelt veranderd en er komen andere mensen in ons huis dus alles moet tip top zijn! Lief moppert dat ik alles zo grondig aan wil pakken en we zo tot middernacht bezig zijn. Ik pak de kans om kledingkasten uit te mesten, een grotere maat van loek in de kast te leggen, mijn lief wat klussen te laten doen en denk dat we alles heus wel voor vijfen redden en ik tussendoor ook nog even de stad in kan...
Als ik mijn planning ' iets' aanpas zijn we -zes vuilniszakken en zes klusjes verder- om tien uur klaar.
Als we de volgende ochtend het harde werken nog eens dunnetjes overdoen en vervolgens in een uitpuilende auto stappen -op weg naar ons vakantie adres- vraag ik me af waarom... Vakantie levert altijd stress op. Bij ons dan.
Die waarom-vraag kwam nog eens terug toen ik met de kleinste man onderin een stapelbed lag terwijl mijn lief met onze grootste man in een andere kamer in het grote bed lag. Waarom? Rationeel leek deze keuze voor de meeste slaap voor iedereen te zorgen. Maar waarom lig ik dan nu onderin een stapelbed in een caravan in een troosteloos park? Waarom?
Omdat we op vakantie zijn....

Straks maar eens even het zwembad bekijken, kijken of ik me daar beter door ga voelen. Guess not...

1 opmerking:

Anoniem zei

Huis wel weer mooi opgeruimd!
En, was het zwembad leuk voor de kids? Of volgende keer Ginkelduin? Als t er nog keer van komt?
Kus Y.